1402-11-06 07:55
207
0
88512
مراسم معنوی اعتکاف باشکوهتر شد؛

حضور بیش از ۲۰ هزار معتکف در ۲۵۰ مسجد گلستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از حضور بیش از ۲۰ هزار معتکف در ۲۵۰ مسجد استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام رضا دیلمی امروز در گفتگو با خبرنگاران از رشد چشمگیر و کم‌نظیر مردم گلستان در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و اظهار کرد: برای اولین‌بار در استان گلسنان، بیش از ۲۰ هزار نفر در ۲۵۰ مسجد استان معتکف شدند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف یک مکتب خودسازی و انس بیشتر با خدای مهربان است، افزود: حضور گسترده نوجوانان و جوانان در این مراسم معنوی، زینت‌بخش و موجب شکوه و عظمت مراسم امسال است.

ماه بافضیلت رجب، فرصتی خوبی است تا بندگان مومن با اعتکاف سه روزه در مساجد به دور از تعلقات دنیوی به عبادت و شب زنده داری بپردازند. این مراسم باشکوه معنوی در تعدادی از مساجد، امامزاده و بقاع متبرکه استان آغاز شده و تا شامگاه شنبه ادامه دارد.

مراسم معنوی اعتکاف مصادف با ۱۳ رجب به مدت سه روز در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ (از پنجم تا هشتم) ماه رجب موسوم به «ایام البیض» ادامه خواهد داشت.

رجب در فرهنگ شیعی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های سال است و شیعیان در این ماه در «ایام البیض» با دل و جان و بریدن از دنیا به استغفار از درگاه کبریایی خالق خود در مساجد، تکیه‌ها و مکان‌های مقدس می‌پردازند و دل را از زنگار گناه پاکیزه می‌کنند.

در کتب شیعی مناسک مختلفی برای روزهای اعتکاف چون روزه داری، استغفار، تلاوت قرآن، ادعیه مخصوص ماه، صدقه دادن، قرائت ادعیه ماه رجب و اعمال اُم داوُود توصیه شده است.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.